21.3.12

Miss Marple-tendenser

På besøk i London stakk jeg innom Loop i Islington, Loop som i Wollmeise-Loop. Og vakrere garnbutikk skal du lete lenge etter! Kanskje bare slått av Purl Soho i New York? Bildene lyver ikke i det hele tatt, selv om de er tatt med vidvinkel. Så lyst og åpent, så mye fine detaljer. Og hyggelig og hjelpsom betjening.
Hyggelig betjening er alfa og omega i en garnbutikk
Men det aller beste med Loop er selvfølgelig at de har Wollmeise. Til å ta og føle på. Jeg hadde fått med meg handleliste fra Norge, og selv om de ikke hadde så mye av det (tross alt er det nesten 250 forskjellige farger av wollmeise) så var det så godt bare å se, sammenligne, legge tilbake, plukke opp nye ... i eget tempo.
Wollmeise-himmel
Og mye annet garn også, Jamieson's Shetland Spindrift for eksempel. Som jeg gikk litt bananas over, 100 % ren Shetlandull. Jeg tenker - votter :)

Dessverre er garn ganske dyrt i Storbritannia generelt, og kanskje ekstra dyrt i London? For Wollmeise betalte jeg 225 per nøste så det sier seg sjøl at det faktisk vil bli rimeligere å kjøpe direkte fra Tyskland - selv med forenkla tollgebyr og moms. Ja, ja.
Interessant kundegrunnlag
Og som jeg har nevnt tidligere, når man først besøker andre byer og er interessert i strikking (og garn) hva er mer naturlig å ta kontakt med den lokale strikkemafiaen og delta på strikkekafe? Ingen ting er mer naturlig. Jeg tvang meg inn på jentene på socktopods @large! for en veldig hyggelig kveld.
You rock, girls :D)
Det jeg syns er utrolig artig med å treffe folk på strikkekafeer i de byene jeg besøker er all den gode sladderen man kommer over. Ja, jeg begynner visst å bli skikkelig Miss Marple.

10 kommentarer:

  1. Så spennende og så heldig du er som har vært der! Man må jo drive oppsøkende virksomhet for å få med seg "noe ekstra" og anderledes! :-)

    SvarSlett
  2. Åååå, har hatt lyst å prøve Woolmeise leeeenge, men er en av de som må ta på garnet før æ kjøper det.. Enda sikrere på at jeg skal på garnjakt i Berlin neste uke.. =D

    SvarSlett
  3. Dette såg utrulig koselig ut! :) Og for ein fin butikk, eg elskar å gå i garnbutikkar i utlandet :)

    SvarSlett
  4. Eg var i London i fjor utan å stikke innom Loop, og no forstår eg at det var ein tabbe :(

    SvarSlett
  5. Spændende at slå sig løs i Slaraffenland !
    Tak for tips om god garnforretning i London :o)
    og en rigtig hyggelig idé at besøge strikkecafeer rundt i andre byer.
    hilsen Mona

    SvarSlett
  6. Åh så hærlig!
    Nydelig butikk og så kult å få være med på strikkekafe i London! :D

    SvarSlett
  7. Anonym22.3.12

    ENIG
    Jeg har også vært så heldig og besøkt Loop i London. Hadde 2 timer fritid på kurs i London for et år siden, og da drog jeg dit. Den kvelden var det faktisk stikketreff i 2 etasje, men må innrømme jeg var for pysete til å sette meg ned.
    De hadde også klart hespetre og vinde så man kunne vinde opp hespen sin.
    Norske garnbutikker kunne lært noen triks.
    Ingridm ( rav)

    SvarSlett
  8. Ser ut til at du har hatt et toppers opphold i London! Strikkekafe i "fremmedland" er virkelig artig! Takk til deg for at du viste meg det!

    SvarSlett
  9. Det ligner jo en garnbutik, hvor man kunne bo i. Det ser meget hyggeligt ud :-)

    SvarSlett
  10. Åh! Jeg var også innom Loop på min Londontur i november, fantastisk butikk! :D

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...