3.7.13

Akkurat i det ...

... du trodde det ikke kunne bli flere vogntepper så kommer jeg jammen med enda en e-bok, 6 nye vogntepper.

Og akkurat som sist gang blir det seks mønstre i boka, og akkurat som sist blir det en blanding av mønsterstrikka og strukturstrikka. Og - som sist vil ett av teppene bare være mulig å få mønster på gjennom å kjøpe hele boka. De andre fem mønstrene kommer som individuelle mønstre.

Her er fire av dem ... Som vanlig har jeg vært superheldig og fått hjelp av tålmodige strikkere, la meg presentere 3 av dem.

Toriro har strikka teppet Fair Isle. Det er strikka i supertynne, supervakre Jamieson's Shetland Spindrift, og er lett som en fjær. Mye varm luft samla i de ullukene. Og det er ekte Fair Isle, altså mønster og garn som opprinnelig fra den shetlandske øya. Siden Torirot også er opptatt av farger og sammensetninger er jeg veldig glad jeg fikk hjelp av henne til akkurat dette teppet.

I det hele tatt tror jeg at jeg har vært heldig og funnet styrken hos alle tre teststrikkerne? Den andre teststrikkeren, Movale, har en fantastiske tålmodighet!
For Big in Japan er både det største og mest tidkrevende av alle teppene. Det er stort, tungt og supermykt. Det er e-bokas soveteppe for større barn. Kanskje til og med voksne, et teppe over fanget eller beina i sofaen på en kald vinterkveld? Grunnen til at det er så mykt er at det er strikka i Pickles sitt 4-tråda Merino-garn. Det var veldig artig å strikke mange forskjellige prøvelapper i forskjellig garn og se at det var akkurat Pickles sitt garn som gav den beste strukturen. Hurra!

Nye vogntepper på vei(en)
Så et par mønsterstrikka tepper. Ullfori fikk gleden av å strikke med Wollmeise. Jeg kunne ikke ha mønstermekka et stygt teppe i Wollmeise om jeg så hadde prøvd, og Ullfori har gjort en drivende god jobb med Billefrø-teppet. Mønsteret var litt uklart på et viktig område, det mangla en strek under billene i diagrammet. Så Ullfori løste det ved å gjøre som jeg sa, og teppet blei bedre enn om streken hadde vært der. Nå er de faktisk løse og kan finne på å løpe hvorsomhelst, nårsomhelst. Et skummelt teppe for dem som også sykler uten sykkelhjelm?

Sjøl så lurte jeg meg til å strikke supermyke 3-tråda merino fra Pickles, mønsteret Vestland, Vestland. Det er en bearbeidet utgave av et teppe som jeg strikka for noen år siden, men som jeg ikke var helt fornøyd med. Nå henger delene bedre sammen.
Hvorfor Vestland? Det må jo være hjorten, det. Kanskje jeg skal mønstermekke ett og kalle det Østland, Østland, med en elg på i stedet?

To tepper til, det ene et restegarn-teppe og det andre en bearbeidet kofte. Men noe hemmeligheter må det være fram til e-boka publiseres i september. 

10 kommentarer:

  1. Så spennende! Det må bli flere barn i familien, skjønner jeg, sånn at jeg kan strikke flere:) Gleder meg til å se alle.

    SvarSlett
  2. Anonym3.7.13

    Flotte mønster Ann!

    Vigdis

    SvarSlett
  3. Åh, disse teppene dine blir bare lekrere og lekrere! Jeg digger alle sammen!!!!!
    Og så utrolig dyktige prøvestrikkere du har!

    SvarSlett
  4. Anonym3.7.13

    Oj, det flette-teppet så veeeldig fristende ut. Gratulerer til deg for pangstart med mønster på vogntepper. Ønsker deg all lykke og fremgang med det. Vel fortjent!

    SvarSlett
  5. Wow, du er produktiv - og dyktig! Kjempefine tepper, blir gøy å se mer!

    SvarSlett
  6. Fantastisk! Så dyktig du er!

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Må vi vente helt til september... Ja, ja, den som venter på noe godt osv. Takk for en liten forhåndstitt! Og takk for å få prøvestrkke det nydelige fairisle-teppet! Og det var jo du som valgte fargene da, jeg bare strikket, uten protester. Nydelig garn og farger!

    SvarSlett
  9. Åh, de var fine! Fint strikket var de også :-)

    SvarSlett
  10. Veldig fine! Og moro med ny ebok! Mulig jeg må gi meg i kast med noen biller, ser jeg, tepper er stas!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...