3.11.13

Dett var dett

Da var det tilbake til strieskjorta og havrelefsa. Noe sånt som ble sendt på NRK på fredag 1. november blir vel neppe sendt flere ganger i min levetid så det var hyggelig - som strikker - å få være med. Noen av timene ble tilbragt i gode venners selskap, så dette er et minne som vil sitte.


Ved siden av alt annet det går i for tida har jeg gjort ferdig en barnehagegenser i tynn, tynn shetlandsull som blei kjøpt inn på Sommerfuglen i København; nyansepakker kaller de det. Den er strikka etter metode The Contiguous Method og har du ikke prøvd den ennå så anbefales den. Det er en fin måte å strikke ovenfra og ned, med innsatte ermer som verken er raglan eller sal, men noe midt imellom.


Jeg fikk også bruk for den ene Oleana-knappen jeg kjøpte i sommer, det er alltid tilfredstillende å finne knapper som fungerer.

Denne genseren har også forkorta rader over baken. Og veier - 82 gram.

6 kommentarer:

  1. TrineA4.11.13

    Vakker !

    Jeg venter på Hverdagsjakka... Når publiseres mønsteret ?
    Hilsen Trine

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :)
      Den er kjøpt av ukebladet Familien og jeg har ikke fått noe beskjed om når den publiseres der, beklager. Jeg skal si ifra så snart jeg veit.

      Slett
    2. Finfin genser. Og ja - det var stas med strikkekveld - skriver seg inn i historien!

      Slett
  2. Nydelige farger! Fikk du e-posten min forresten?

    SvarSlett
    Svar
    1. Remind me, please. Jeg ser i hvert fall ikke at det ligger noen ubesvart e-post hos meg, nei.

      Slett
  3. Så fin!Ser veldig lett og god ut!Storkoset meg med strikkekveld på NRK og koset meg med reprisen av strikkenatten på lørdag :)

    Ønsker deg en fin uke :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...