21.2.14

Snart slutt på rosa. Og lilla.

Rosa-genseren som jeg snakka om her om dagen nærmer seg innspurten. 1,5 erme igjen, og da er det slutt. Og det er veldig bra for det er ikke mye garn igjen.


Jeg har delt opp det som var igjen i 2 små deler og dette er det jeg har av garn til resten av det første halve ermet.


Bolen er veldig lang, den rekker meg godt over baken. Jeg har ikke brydd meg om å figurforme den, felle for livet og ut igjen, siden jeg hadde for mange masker etter delingen likevel. Og når sant skal sies så la jeg også bare opp halvparten av de maskene Tori ba oss om, under hver arm siden det allerede så ut som om den ville bli for stor.
- Hva jeg lærer av dette? At raglan strikka ovenfra i mønsterstrikk er ikke så enkelt å modifisere som rundstrikka, eller striper.
Nå er det det med dette garnet at det forandrer seg veldig i vask så det kan godt hende at det som virker litt stort nå blir bedre når den får vaska seg. Om 1 ukes tid?


Litt rart at ermene skal ta så lang tid, men det er mye trådskifte, og siden jeg strikker inn alle endene blir det en del av det også. Jeg slipper derfor sying på slutten, men akkurat er det mager trøst - jeg vil bare bli ferdig!

10 kommentarer:

  1. Anonym21.2.14

    Veldig fin ! Jeg har faktisk begynt å vaske denne typen garn før strikking. Har brent meg på å prøve underveis for så å finne ut etter vasking at plagg blir for små. Synes også garnet blir litt lettere å strikke med.

    Hilsen TrineA

    SvarSlett
  2. Kjempeflott mønster og nydelige farger. Ha en flott fredagskveld

    SvarSlett
  3. Anonym21.2.14

    For ett tempo du har da...! Blir nesten litt frustrert når jeg bruker såååå lang tid på en enkel Marius genser:P
    Den blir nydelig! Hold ut og gass på,snart i mål:)

    SvarSlett
  4. Her går det unna, nydelig, for et arbeid du legger ned her! Ha en fin helg og Happy Knitting!

    SvarSlett
  5. Wauh, jeg er dybt forelsket i dit striketøj, mønstret og de skønne farver :-).

    SvarSlett
  6. Dette blir veldig fint!!

    SvarSlett
  7. Den blir kjempefin i de fargene.

    SvarSlett
  8. Anonym23.2.14

    Kjempelekker genser! Mønsteret er flott og ikke minst fargevalget :-)

    SvarSlett
  9. For et kunstverk! Gleder meg til å se det ferdige resultatet :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...