7.2.15

Forfalskninga

Her kommer en innrømmelse: Jeg låner stjeler andres arbeid og kaller det mitt.


I det nye magasinet til Familien som kom ut 19. januar, har jeg med to nye mønstre, damejakka Torunn og barnejakka Rigmor.


Jeg fikk hjelp av to flotte teststrikkere til å strikke opp to andre modeller enn mine egne, C. strikka opp to stykker og sendte den ene til meg til å modellere. Det er 1,5 år siden. Ja, det tar lang tid å publisere mønstre … Men da jeg fikk jakka tilbake fra Familien hadde ikke C. lenger bruk for den; rettere sagt, modellen hadde vokst fra den.

Eh, nei. 
Jeg derimot har et barnebarn som har vokst inn i den. Så jeg skrev inn lapp i den (den må jo ikke forsvinne i barnehagen heller) og bytta ut den ene knappen der modellens navn sto - med en annen knapp.

Ikke en ugleknapp, men i hvert fall en fugl da. 
Tusen takk, C. for strikkejakke til Tuva'en min.

Og mens jeg snakker om uglejakker, her kommer en rettelse:
I størrelsen XL i damejakka Torunn står det at man skal øke 104 m, og så et økningsmønster. Rett skal være 112 m, og det er også det det blir hvis man følger økningsmønsteret. Med andre ord, man får rett hvis man følger økningene jeg har skrevet og ikke bryr seg om hvor mange masker jeg har skrevet at skal økes. Beklager!
Og - begge mønstrene blir publisert på Ravelry ca juli/august. 

3 kommentarer:

  1. Dette er ikke det verste jeg har hørt om. Lese en gang om en dame som kjøpte strikkede klær på julemarkeder, klippet av lappene og gav "egenstrikkede" gaver til hele familien.

    Du har jo til og med laget mønsteret selv, det er jo ikke verst bare det ;)

    SvarSlett
  2. Greit at plagg kommer til nytte når de er for små til den opprinnelige mottakeren. :)

    Jeg solgte en haug luer til en eldre dame på julemarked for noen år siden. Og mens hun betalte fortalte hun fornøyd at hun skulle fjerne merkelappene før hun pakket dem inn som julegaver. Da trodde alle at hun hadde strikket dem selv. Så det finnes mange luringer der ute! Ikke stol på bestemor, hihi.

    SvarSlett
  3. Hehe, jaja, det vil vel helst gå bra. Nå har du jo bekjent dine "synder" :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...