20.10.15

Uglejakka Rigmor er her

Uglejakka Rigmor blei første gang publisert i Familiens Kofteblad, januar 2015. Nå er den publisert som enkeltstående mønster på Ravelry, i en litt oppdatert versjon. Ikke fordi Familiens lesere ikke fortjener det beste, men fordi det ofte er snakk om å skrive så kort som mulig i ukeblader så da blir en del informasjon skjært bort.

Denne versjonen har blant annet en bildeserie om hvordan jakka kan klippes opp foran. Jeg har også retta opp en feil i fellingene i bærestykket.


Ellers er mønsteret likt. Strikkefastheten er 24 masker per 10 cm, og anbefalt garn er Pickles Pure Wool, Malsen og mor Shetland Soft eller Kaunis effektgarn. Den kommer i 5 størrelser, fra 1,5 år til 9 år og overvidden er 61 (66) 74 (80) 84 cm.
Du vil trenge mindre enn 300 gram uansett størrelse, og du trenger enten to eller tre farger.

Prisen er 40 kr + 25 % MVA, det vil si 50 kr. Og mønsteret kan kjøpes her

1 kommentar:

  1. Hei på deg du :) ja nå måtte jeg dra på smilebåndet - og sjekke i Familiens kofteblad - og sannelig, det var ingen "trykkfeil". Både barnekoften her, og ei anna damekofte i samme blad, har fått navnet Rigmor - litt "vittig" på en måte, for det er ikke så ofte dette navnet dukker opp egentlig :) måtte bare få sende deg noen ord, synd jeg ikke har ei lita jente å strikke til, da ville jeg laget denne, ei veldig søt jakke dette :) ha ei fortsatt fin uke, og fine høstdager. Alltid trivelig å titte innom siden din

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...