9.1.16

Strikke inn garnendene, nå med film

Deltar du i Mysterievottesamstrikken på Ravelry denne januar? Det er fortsatt mulig å kaste seg rundt å begynne, det er tross alt bare et par votter. Andre delen kom ut i går, fredag, og det er fortsatt tre deler igjen.

 I tillegg er det jo et fint prosjekt for #restefest2016 på Instagram.

Siden det er seks farger i mønsteret (dét er ingen hemmelighet) så blir det en del skifte av garn, og siden jeg sjøl er litt lat, litt enkel, strikker jeg alltid inn garnendene, før og etter at jeg skal bruke dem.

Under har jeg lagt med en enkel video som viser hvordan jeg gjør det (den er uten lyd fordi den også skal vises for ikke-norske strikkere).


(Jeg ser at filmen ikke kommer opp på mobile enheter, så her er en lenke direkte i stedet).

Uansett hvordan du strikker, bli med i gruppa på Ravelry, det er veldig hyggelig å strikke sammen flere hundre mennesker. Mønsteret kommer både på norsk og engelsk, og det står i aller første post hvordan du kan legge inn en kode og få mønsteret gratis fram til 15. februar. 

3 kommentarer:

  1. Jag ser tyvärr ingen video...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg oppdaga det på iPaden at jeg ikke så den jeg heller, og jeg veit ikke hvorfor. Men nå har jeg lagt inn lenke i hvert fall.

      Slett
  2. Kan man bruke den metoden på glatte garntyper også? Tenker på sånn som fks alpakka/silke, merino (som jo ofte er superwash) og blowgarn? Det hadde vært utrolig kjekt, for er det noe som får meg til å bruke lang tid på å fullføre, så er det nettopp den der trådfestinga :p

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...