2.12.16

Kreative desember - Lille kanindressen

I fjor fikk ei internett-venninne ei babyjakke av meg, barnejakka frøken Harepus. Siden jeg kopierte diagrammet direkte fra et bilde på Pinterest kunne jeg ikke publisere det som mitt mønster. Sånn må det nesten være.

Men jeg syns fargene og måten det var satt sammen på var verdt å jobbe videre med så jeg bestemte meg for å lage mitt eget kaninmønster.


Og jeg blei ganske fornøyd med det også, og satte i gang med det jeg trodde skulle bli ei jakke. Men så var det et eller annet som skjedde underveis - som det ofte gjør med meg - og plutselig var det blitt til en lekedress i stedet.


Den er strikka på pinner 2,5 og 3 mm, i det amerikanske garnet Chickadee fra Quince & Co, som jeg kjøpte på Oslo strikkefestival av Viitre.no/ Den veier litt over 200 gram, er strikka i tre farger. Og siden jeg fikk så mye hjelp fra småbarnsforeldre via facebookgruppa skal det bli mønster på den også. 

2 kommentarer:

  1. Superfin!! Settes på gjøremålslista, gleder meg til mønster kommer:-))

    SvarSlett
  2. Den så virkelig flott ut. Friskt med det gule!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...