31.1.17

Ikke akkurat en samling, men ...

Hvis man har tre av noe, har man da en samling? Eller er man bare på vei? Kanskje det kommer an på størrelsen av det man samler på. Hvis jeg hadde hatt tre antikvariske biler så ville det kanskje vært en liten samling?

Men, det jeg har tre av er tre sauekopper. Og fordelen med en liten samling er at alle betyr noe og alle har fortsatt en historie å fortelle. Og at alle er i daglig bruk.


Denne tekoppen fant jeg på loppemarked. Den er en industriframstilt tekopp fra England, og ikke særlig pen. Men den er god å holde i, og den kan også brukes til en latte, såpass stor er den.


Denne sauekoppen kjøpte jeg i en skikkelig turistsjappe i Visby, og selv om det var med gotlandske sauer så var jeg i kjempetvil - jeg er jo ikke en sånn som kjøper noe i en turistsjappe ;) Og så blei det  yndlingskoppen min.
Dessverre har den begynt å lage en sånn knirkende lyd i håndtaket som forteller meg at det kan falle av når som helst. Og siden koppen er så stor er det dumt å få alt innholdet i fanget, så nå brukes den bare til en slag beholder av små gjenstander jeg ellers ikke veit hvor jeg skulle ha.

Så dette er den sauekoppen som har overtatt som morgen-ettmiddag- og kveldskoppen min. En sauekopp i grellow! Den er laget av det irske designerfirmaet Ulster Weavers, men jeg var så heldig å få tak i min på Sjølingstad ullvarefabrikk. Jeg kan fortelle at det var en liten kamp foran den hylla der koppene sto ...

Har du en sauekopp? Eller to ... eller femten. 

5 kommentarer:

  1. Jeg hadde en kjempestor sauekopp som jeg hadde hatt i mange år (kanskje 10) men den gikk i bakken her i høst. Veldig trist. Den liknet litt på Visby-koppen din, så kanskje det er enda en grunn til å reise dit snart igjen. Der er det jo massevis av fine saue-ting.

    SvarSlett
  2. http://violaknits.blogspot.de/2017/02/meine-schafstassen.html

    Anja

    SvarSlett
  3. Herlig samling! Den grønne var jo kjempesøt :)

    SvarSlett
  4. Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks

    SvarSlett
  5. Amazing Thing. i need to find something in my place.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...