2.1.17

Sokkesamstrikk i 2017

Blir du med på samstrikk av sokker i 2017? Som nevnt har jeg sjøl tenkt å komme meg gjennom boka til #tantulltuss, og begynner på sokkene Molly, de første sokkene i boka. 

Jeg tenkte det passa å strikke et par hver måned, og at det hele foregikk på Instagram. Blir du med? 

Jeg har begynt på mitt første par, i Wollmeise og pinner 2 mm. På Instagram er det greit å bruke emneknagg, og for januar kan vi vel bruke knaggen #tantulltussamstick2017
 og eventuelt #tantulltussockor_molly for da kan alle strikke det paret de ønsker?  


Det enkleste hadde vel kanskje vært en facebook-gruppe, men jeg tror rett og slett jeg ikke orker å administrere flere grupper - men føl deg gjerne fri til å opprette en og administrer du? 
I tillegg så kan det kanskje være litt mer uformelt, ikke å ha en gruppe på fb? Vi strikker hvis og om vi har lyst og overskudd, ellers lar vi det bare være. Og renner det ut i sand i juni, vel, så er det sånn det blei. Høres ikke det greit ut? 

8 kommentarer:

  1. Da har jeg fått boka i hus, og har planer om å følge deg gjennom 2017. Må bare finne fram sokkegarnet mitt. :-)

    SvarSlett
  2. Boken beställd nu!

    SvarSlett
  3. Jeg synes det høres helt perfekt ut! Jeg er med:) men vet noen om tantulltusssn sokkebok kan i Norge nå? Den ligger øverst på min strikkebokønskeliste!!

    SvarSlett
  4. Hmm, jag hade tänkt använda min stash till detta men har svårt att komma upp i rätt stickfasthet, vad använder ni andra för garn/stickor?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bruker pinner 2 mm (!) og Wollmeise. Da blir de litt for store, men siden jeg har hørt at de kan bli litt trange å få over hælen så tror jeg det blir bra likevel.
      Er du som meg, Camilla, at du strikker løst?

      Slett
    2. Ja, använder alltid 2 mm till sockgarn och 2.5 till sport för att få bra tajta sockar! Jag har ju inte några enfärgade sockgarner typ Wollmeise utan tänkte använda mina tunna tvåtrådiga ullgarner, får titta på om jag kan minska nån rapport kanske.

      Slett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...