13.1.17

Størst av alt er fantasien

Da jeg så Gax sin barneloppa omgjort til Star Wars-genser tenkte jeg to ting. Whow! sånn vil jeg lage til barnebarnet mitt også! Og Whow! for en flink strikker!
Bildet tilhører Gunilla
Og så slo det meg, at det var da den tredje tanken kom inn, dette burde jeg gjøre noe med. 
Hva om de av dere som tar et av mønstrene mine og gjør det om til noe eget blir påskjønna? Så jeg har bestemt meg for å holde en Størst av alt er fantasien-samstrikk denne våren.

Ideen er at du tar et av mine strikkeoppskrifter og forandrer det litt - eller mye, sånn om Gunilla har gjort - og gjør det til ditt? Kanskje du heller vil ha biler på et par av vottene mine? Kanskje du heller vil ha ulver der det er sauer? Kanskje du vil ha sauer der det er biler? Kanskje du heller vil ha hull der det er lopper? Kanskje du ønsker å gjøre om et vognteppe til Eivor-mønster? Kanskje du ønsker deg sokker med perler i stedet for stjerner? Jeg har veldig mye mønsterstrikk så det er gode muligheter for å bytte ut noen av mine forslag med noe du heller vil ha. Det er ikke så viktig hva du gjør, men jeg syns at fantasien skal råde.

Regler
  • Bruk hvilket som helst av mine mønstre (sokker, luer, vogntepper, jakker, barn, voksne, gratis, kjøpemønster … ett av mine mønstre må være med). Du kan godt ta et mønster du allerede har. Og du kan bruke hvem sitt helst annens mønster, til og med så mange andres mønstre du ønsker.
  • Opprett et prosjekt her på Ravelry, 1. februar, der minst ett av mine mønstre er inkorporert. Når du oppretter et prosjekt her på Ravelry kan du skrive både det mønsteret du bruker og legge til enda flere mønstre hvis du blander.
  • Prosjektet kan ikke ha vært starta, eller for å si det på en annen måte, det må se ut som om du starter 1. februar :)
  • Prosjektet må være ferdig til St Hansaften-helga, det vil ikke seinere enn søndag 25. juni. Det blir oppretta egen tråd der dere kan vise fram de ferdige prosjektene.
  • Det ferdige prosjektet blir bedømt av tre mennesker, og ingen av de tre er meg

Premien vil være 1000 kroner fra meg, og jeg vil også se om det ikke kan bli en nummer to og tre også. De som allerede har sagt at de ønsker å bidra med andre gaver er Garnbutikken Karmin som ønsker å bidra med en garnpakke med garnet Supersoft


Og strikkemønster-designeren Torirot design, som tilbyr tre valgfrie strikkemønstre. 


Hvis du er designer eller garnprodusent, eller har noe annet å gi, kontakt meg gjerne så blir jeg veldig takknemlig. Oppdatert liste kommer nærmere. 

Jeg er også på jakt etter tre mennesker som ønsker å bedømme. Og - selvfølgelig kan ingen av dere tre delta i konkurransen.
Og Gunilla får selvfølgelig en liten påskjønnelse for å ha satt meg på ideen og gitt oss noe å gjøre på fram til juni :D

5 kommentarer:

  1. Så artig! Jeg er helt umulig med tidsfrister og strikking, så jeg nøyer meg med å se på. Blir gøy å se de ulike "hacksene".

    SvarSlett
  2. You made a stunning sweater. Colours and pattern look so nice. Great work!
    Greetings
    Anneli

    SvarSlett
  3. Så gøy! Star Wars-genseren ble super, den hadde nok blitt populær her i huset også. Tror det handler mye om at du lager så gode og grundige oppskrifter at de er perfekte som grunnmønster. Da kan man leke seg med å legge til eller trekke fra mønsterelementer.

    Dette blir spennende å følge med på!

    SvarSlett
  4. Så gøy! Dette passer jo perfekt med strikkeplanene mine fremover. Har strikket prøvelapp til Loppa, hvor jeg skal trylle litt med fargene og lengden. Kommer sannsynligvis ikke til å endre mer enn det da, så om vinnersjansene mine er særlig store vet jeg ikke. Men åh, jeg gjorde en gang noe lignende med Kate Davies' paperdolls, hvor jeg puttet Tardis'er over hele rundfellingen og gjorde resten "Marius-ete". Veldig gøy!

    SvarSlett
  5. Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...